donderdag 14 november 2013

Zorgt voor de optimale spraak van uw kind!

Kinderen ontwikkelen zichzelf naar volwassenheid toe. De persoonlijkheid en communicatie worden naarmate het kind ouder wordt ontwikkeld. Ook in verschillende groepen worden kinderen elke keer weer op de proef gesteld. Soms komt het voor dat kinderen moeite hebben met communiceren of met leren, dit kan verschillende oorzaken hebben.

Mijn kind van 8 jaar had erg last van stotteren, stotteren is: niet vloeiend spreken. Het struikelen over eigen woorden komt veel voor. Jonge kinderen struikelen vaak over hun woorden door enthousiasme, en dat was nu ook het geval. Ik kreeg advies om deze ontwikkeling in de gaten te houden, zodat ze tijdens het praten niet met de ogen gaan knipperen of gaan ‘duwen’.
Hoe eerder u hulp inschakelt , hoe groter de kans is dat uw kind vloeiend gaat spreken werd mij verteld.

Uiteindelijk werd mij dan ook geadviseerd om contact op te nemen met een logopedist. Een logopedist is een paramedische therapeut die training en advies biedt met betrekking tot primaire mondfuncties zoals de stem. Er zijn twee behandelmogelijkheden, in de ene behandeling word de ouder begeleid om het kind optimaal te laten functioneren en de tweede optie is om het kind te laten behandelen. In mijn ogen was de tweede keus het beste, een deskundige kan namelijk veel beter informatie overbrengen.

Wij lopen nu 4 weken bij de logopedist in Zwolle, zij helpt mij en mijn kind uitstekend en de spraak wordt met de dag verbeterd. Ik ben zeer tevreden over de resultaten en ik hoop dat dit de beste keuze was voor mijn zoon.


Heeft u kind ook problemen die een logopedist kan oplossen? Neem dan een kijkje op connectlogopedie.nl ! 

Source: Logopedist Zwolle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten