vrijdag 27 december 2013

Het carpaal tunnel syndroom? Wat houdt deze klacht precies in?

Het afgelopen half jaar heb ik ontzettend veel last gekregen van mijn hand. De eerste maanden was de pijn nog redelijk te verdragen maar naar loop van tijd straalde de pijn uit naar mijn onderarm. Ik heb de afgelopen maanden meerdere malen onderzocht wat het zou kunnen zijn. Maar na meerdere website te hebben bezocht kwam er geen duidelijke diagnose uit. Ik ben uiteindelijk op de website van Xpert Clinic belandt.

Binnen mijn familie had ik al vele goede berichten opgevangen over dit zorgbedrijf en dit vormde dan ook de reden dat ik naar Xpert Clinic ben toegestapt. Voor de behandeld arts was de oorzaak al snel duidelijk. Een combinatie van een uitstralende pijn naar mijn onderarm en een pijnlijk gevoel in mijn handpalm kon volgens de dokter eigenlijk maar één ding betekenen. Ik had last van het carpaal tunnel syndroom (CTS).

Hoe herkent u het carpaal tunnel syndroom?

Het CTS kunt u herkennen aan verschillende klachten. Hieronder vindt u een aantal veel voorkomende klachten:
  • Een pijnlijk of prikkelend gevoel in de vingers of in de handpalm;
  • Een uitstralende pijn richting de elleboog, onderarm of schouders;
  • U merkt dat u minder kracht heeft in uw hand.
carpaal tunnel syndroom


Het CTS is bij mij ontstaan door een beknelling van een zenuw in mijn pols. De behandeld arts heeft mij in eerste instantie aangeraden om een polsbrace te gaan dragen gedurende de nachten. Op deze manier werd gekeken of de klachten zonder operatie verdwenen. Helaas werden de klachten niet minder en werd er besloten om een operatieve behandeling te starten. Meer dan 90% van de operatie heeft een succesvol karakter en daarom heb ik niet getwijfeld aan de algehele behandeling.


Uiteindelijk loop ik nu weer pijnvrij door het leven en ben zeer te spreken over de zorg dat Xpert Clinic mij geboden heeft. Met de onderstaande film krijgt u een indruk hoe de operatie doorgaans in zijn werk gaat.




Ik hoop u dankzij deze blog meer inzicht te hebben gegeven in de handklacht. Ik wil u tot slot aanraden om niet te lang te blijven doorlopen met eventuele hand of polsklachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten