vrijdag 31 januari 2014

Hoe ik probeer om gezond te leven!

Tips van mij hoe ik probeer gezond te leven

Sinds enige tijd ga ik helemaal op in gezond leven. Ik heb mijn levensstijl hier toch ook wel enigszins aan aangepast. Ik eet bijvoorbeeld veel gevarieerder en ik heb ook iets nieuws ontdekt: paardenmelk. Maar later meer hierover in mijn  tips.

Tips om gezonder te leven

 1 Ontbijt elke dag

Om de dag met een ontbijt te beginnen is erg belangrijk. Je lichaam heeft energie nodig om op te starten. Daarnaast brengt een ontbijt je spijsvertering en darmen op gang. Ik had vroeger moeite met ontbijten, maar in mijn geval was dat wennen. Mocht je toch niet gelijk kunnen eten nadat je wakker bent geworden neem dan wat eten mee als ontbijt op weg naar je werk of school.

2 Water drinken

Het is belangrijk om je vochtgehalte op peil te houden. Dit kan je het beste doen met water. Probeer ongeveer 1,5 liter per dag te drinken. Een glas water drinken voordat je gaat eten is helemaal perfect, dit is goed voor de spijsvertering.

3 Eet veel groente en fruit

Dit zal geen verrassing zijn, maar groente en fruit zijn erg gezond. Groente en fruit bevatten veel vitamines en minetalen. Daarnaast bevatten groenten en fruit weinig calorieën. Probeer elke dag ten minste 2 stuks fruit te eten.

4 Eet niet vlak voor het slapen gaan

 Je lichaam moet het voedsel kunnen verwerken. Als je gaat eten voor het slapen gaan dan verteer je het voedsel niet meer. Dit komt omdat als je gaat liggen je organen ook in de slaapstand gaan.

5 Slaap goed

Goed slapen is goed voor je gezondheid. Je lichaam heeft rust nodig om te herstellen. Vind voor jezelf uit hoeveel uur je nodig hebt. Dit verschilt nogal per persoon. De meeste mensen hebben echter tussen de 7 en 9 uur slaap nodig om echt goed uit te rusten.

6 Paardenmelk

Dit is een geheime tip van mij. Ik drink sinds kort paardenmelk. Drinken van paardenmelk heeft een positief effect op de darmflora en stofwisseling. Paardenmelk werkt hierdoor weerstand verhogend. Tevens heeft paardenmelk een hoog gehalte aan ijzer en bevat het veel vitamine C.

7 Sport veel

Net als veel groente en fruit eten is veel sporten ook een open deur maar het is echt aan te raden als je gezonder wilt leven. Probeer zoveel mogelijk te sporten. Of dit hardlopen, fietsen, voetballen enz is.

Sinds ik gezonder leef zit ik een stuk beter in mijn vel. Ik kan het iedereen aanraden om dit bovenstaande lijstje met tips uit te gaan proberen. Heeft iemand nog meer een geheime tip zoals ik dat heb met paardenmelk?

source: paardenmelk



Geen opmerkingen:

Een reactie posten