maandag 5 augustus 2013

Borstvergroting

Een aantal weken geleden heb ik in een blog al aangegeven dat ik misschien een borstvergroting laat ondergaan. De meest voorkomende methode is het plaatsen van een kunststof prothesen in de borst.
De prothese bestaat uit een zakje wat gemaakt is van siliconenrubber. Over deze prothesen is de afgelopen jaren veel gesproken. Met name de veiligheid was hierbij een groot aandachtspunt. 

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het gebruik van siliconen protheses schadelijk is voor de gezondheid. Daarnaast heeft het NVPC aangegeven dat de borstvergroting een verantwoorde medische ingreep is. Deze uitspraken geven mij vertrouwen richting de operatie. 

Inmiddels ben ik al goed ingelicht over de risico's die een borstvergroting met zich meebrengen. Zo kunnen er na de operatie diverse complicaties ontstaan. Ook besef ik dat de levensduur van een prothese beperkt is. Er werd mij geadviseerd om elke 10 jaar een controle te laten uitoefenen om de huidige staat van de protheses in kaart te brengen.

Source: Borstvergroting
Ik ben zelf echt heel benieuwd naar het resultaat. Ik had van verschillende chirurgen vernomen dat veel vrouwen tevreden zijn over het uiteindelijke resultaat. Natuurlijk zal ik altijd een litteken blijven zien maar het uiteindelijke resultaat zal mij ongetwijfeld meer zelfvertrouwen geven. 

Voor veel vrouwen komt de wens van een borstvergroting uit de directe omgeving. Dit is ook een punt waar de plastisch chirurgen mij voor hebben gewaarschuwd. Het is belangrijk dat een vrouw ook zelf achter haar borstvergroting staat.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten