dinsdag 29 juli 2014

Tanden laten bleken

Ik ben net terug van de tandarts en ik ben echt super blij! Je zult vast wel denken: "Hoe word je nou blij van de tandarts?!" Nou, dat komt omdat ik vandaag mijn tanden heb laten bleken! Ik wilde het al een tijdje en, hoewel mijn ouders en vriendinnen niet echt vonden dat het nodig was, heb ik er toch voor gekozen! Ik zal jullie stap voor stap vertellen hoe het gebeurde!

De achterliggende gedachte

Toen ik mijn ouders vertelde dat ik mijn tanden wilde laten bleken, keken ze een beetje verbaasd. Ze vertelde me dat ze vonden dat ik sowieso al mooie stralende tanden had en dat het helemaal niet nodig was. Ik probeerde ze uit te leggen dat het niet nodig is, maar dat ik het wel graag wil! Mijn vader haalde zijn schouders op en antwoordde dat het mijn geld was en dat ik het lekker zelf moest weten. Mijn moeder was moeilijker te overtuigen. Zij was ervan overtuigd dat mijn keuze tot het bleken van mijn tanden een soort van diepe relatie had met mijn vermeende onzekerheid. Uren hebben we gediscussieerd en uiteindelijk zag ze in waarom ik het zo graag wou.
Misschien vragen jullie je ook af waarom ik mijn tanden zo graag wil bleken. Het is misschien moeilijk om te begrijpen als je weet dat mijn tanden er eigenlijk prima uit zien. Dat is het gekke, ik weet niet waarom, maar ik heb gewoon graag perfecte tanden. Misschien zelfs zó perfect dat je ze bijna nooit ziet! Dat is iets wat ik graag wil. Ik heb al mooie tanden, nu wil ik perfecte tanden!

De verschillende praktijken

Ik wilde mijn tanden het liefst zo snel mogelijk laten bleken. Deze zomer nog! Ik was op vakantie bij mijn ouders in Waalwijk en ik wilde, als het tenminste mogelijk was, tijdens mijn vakantie nog mijn tanden laten bleken. Ik zocht eerst op het internet naar de verschillende bedrijven zodat ik een beetje een beeld kon krijgen van de prijzen en de tevreden reacties van klanten kon lezen. Ik kwam uiteindelijk uit bij Mondzorgclinics. Ik belde ze op en vertelde ze dat ik mijn tanden wilde bleken. Ik kon dezelfde week nog terecht! Even voor de duidelijkheid, dit was allemaal twee weken geleden. Dus ik ging met de auto naar de praktijk aan de Grotestraat. Dat is een grote winkelstraat in Waalwijk. Ik kwam er aanrijden en zag dat ik er gratis kon parkeren! Super! Tot nu toe gaat het prima. Ik ging naar binnen en tijdens het consult met de tandarts bespraken we verschillende dingen die ik onderhand allemaal alweer ben vergeten! In ieder geval kwam het erop neer dat ik mijn tanden de week erop kon laten bleken en dat was echt super goed nieuws! Wat een geluk dat ik zó snel aan de beurt was!
De behandeling
Op de dag van de behandeling was ik vroeg opgestaan. Ik kon nauwelijks slapen! Ik voelde me als een kind tijdens sinterklaasavond! Ik was om half acht al aangekleed en gedoucht en anderhalf uurtje later vertrok ik naar de praktijk.
Ik kreeg eerst een grondige reiniging “voor de kiezen”. Daarna kreeg ik een koptelefoon op en kon ik lekker naar muziek luisteren. Ondertussen werd er een soort pasta aangebracht op mijn tanden en werd er met een speciale lamp geschenen. Om het kwartier of twintig minuten nog een keer en daarna een derde keer. Na ongeveer een uurtje stond ik op en was het klaar. Ik had wittere tanden en ik hoefde er helemaal niets voor te doen!

Gevolg

Het gevolg van mijn mooie witte tanden is dat ik ten eerste de hele rit terug naar huis een big-smile op mijn gezicht had, en ten tweede dat mijn ouders niet wisten wat hen overkwam! Ze waren dolenthousiast en ze overwegen het nu zelfs zélf! Nog even een compliment voor mondzorgclinics in Waalwijk voor de fantastische service en het perfecte resultaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten