dinsdag 29 oktober 2013

Weer terug op de positie waar ik hoor!

In 2006 ben ik gestart met mijn online webshop in relatiegeschenken. Voor mijn gevoel was ik voorloper in de online marketing en tot 2009 draaide ik een mooie omzet. Maar sinds 2009 zag ik mijn omzet teruglopen. Ik heb er best lang over gedaan om erachter te komen wat nou de daadwerkelijke oorzaak was van deze ontwikkeling. Na lang zoeken bleken met rankings binnen de Google zoekresultaten sterk gezakt te zijn. Dit komt mede door de vele algoritme wijzigingen van Google.

Uiteindelijk heb ik besloten om een professioneel bedrijf in te schakelen die mijn rankings terug kon brengen. Ik ben uitgekomen bij iClicks Nederland, de nummer één in zoekmachine optimalisatie. Een marketing consultant is destijds bij mij langs geweest om te kijken wat het mij gaat kosten en wat deze partij voor mij kon betekenen. Uiteindelijk bleek iClicks ontzettend veel voor mij te betekenen. Nadat de website technische helemaal geoptimaliseerd was merkte ik de eerste resultaten al. Mijn omzet nam licht toe en mijn rankings kwamen voorzichtig weer op het niveau van 2007. 

Voor mij is het moeilijk om te concurrentie aan te gaan met de grote A-merken, maar desondanks ben ik zeer tevreden met de huidige posities die behaald zijn. Ik wil dan ook iedereen aanraden om is te kijken wat er voor jou website of webshop mogelijk is. Een goede ranking binnen Google kan zorgen voor veel kwalitatieve bezoekers en wellicht ook conversies. Het daarom nog niet zo gek om een deel van je marketingbudget te investeren in zoekmachine optimalisatie. Hiervoor is iClicks de geschikte partij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten