donderdag 12 september 2013

Pijnlijke pols na een potje tennis

Na een potje tennissen met één van mijn vriendinnen vorige maand kwam ik vermoeid maar voldaan thuis. Ik ben lekker op de bank neer geploft en heb vervolgens een zoete film aangezet. Die nacht heb ik geslapen als een blok, maar toen ik in de ochtend wakker werd had ik ontzettende pijn aan mijn pols. Dit voelde niet als spierpijn en eigenlijk met elke handeling van deze pols voelde ik steken.

Ik belde toen eigenlijk meteen mijn vriendin, zij had nergens last van en adviseerde mij met een fysiotherapeut te bellen.  Zij gaf mij het nummer van ProActief Sport en Almere en ik heb hen direct gebeld. Ik kon eigenlijk direct een startafspraak maken om mijn klachten door te nemen. Na twee dagen ben ik langs gegaan in de praktijk, ik kreeg een goede uitleg van de fysiotherapeut. Na onze intake heeft hij mijn pols bekeken en wat testen gedaan. Het bleek gelukkig niet gebroken te zijn en waarschijnlijk was het een kleine verrekking in de spier. Het herstel van zo’n verrekking duurt vaak een tijd en de fysiotherapeut gaf mij verschillende oefeningen voor thuis mee. Ik heb daarna een vervolgafspraak gemaakt voor een week later. Na een week voelde mijn pols gelukkig een stuk beter aan en ben ik weer naar mijn fysiotherapeut gegaan. Hij kon door middel van wat testen meteen zien dat het de goede kant op ging. Daarna hebben we nog verschillende oefeningen gedaan voor mijn pols, hij vertelde mij dat ik toch wat zwakkere polsen had en deze goed moest blijven trainen.

                                                     Source: Fysiotherapie Almere

Na mijn tweede bezoek had ik meteen een afspraak gemaakt voor twee weken later. Ik ben weer langs gegaan en eigenlijk was mijn pijn helemaal weg. Desondanks hebben we nog oefeningen gedaan ter versteviging van mijn pols. Hij vertelde mij dat ik niet meer terug hoefde te komen en dat ik mijn pols goed moest blijven trainen. Ik was natuurlijk erg blij en gerust gesteld dat het allemaal zo snel weer beter was.


Ik ben zeer tevreden over mijn fysiotherapeut en ga de volgende keer zeker weer langs bij ProaActief sport in Almere. De fysiotherapeut maakte zich oprecht zorgen, was professioneel en heeft mij snel van mijn pijnlijke pols af kunnen helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten